Živilė Milerytė: sėkmės pradžia internete – nuo ko prasideda postnetokrato kelias?

Kategorija:

Miestas:
Živilė Milerytė: sėkmės pradžia internete – nuo ko prasideda postnetokrato kelias?
Daugelis  savo verslą pradeda interneto platybėse ir iš interneto vartotojo tampa nekrotu – „žmogumi, didžiąją savo kūrybinės energijos dalį nukreipusiu stiprinti įtaką internetinėje erdvėje. Jo kuriamas turinys paveikė kitų žmonių sprendimus.“ Galima pasidalinti ne  viena sėkmės istorija, pavyzdžiui, stiprusis „Google“ pasiekę aukštumas internete vėliau pradėjo autonomiškai valdomas mašinas.
Šiandien ši  sąvoka modifikuota ir jie laikomi postnetokratais. O nuo ko pradėti norint tapti sėkmingu realiame ir virtualiame gyvenime? Kaip sukurti savo autoritetą? Pateikiame pirmuosius žingsnius:
Išskirtinumai. Socialiniuose tinkluose yra didelė pasiūla asmenybių, kuriomis verta sekti dėl asmeniškai naudingos informacijos. Jūsų užduotis ieškoti, kuo jūs išskirtiniai ir taip kovoti dėl sekėjų dėmesio. Privalote daryti kitaip arba mokėti daugiau už kitus.
 Nuo ko pradėti? Sukurkite sąrašą veiklų, kurias mokate labai gerai lyginant su kitais, pagalvokite, kaip apie tai galėtumėte informuoti kitus ir kokiais kanalais. Kurkite ne vienos ne vienos tematikos tekstus, klipus ar kita ir atraskite savo stilių ar išskirtinumą.
Užimkite informacinius kanalus. Kanalų pasirinkimas platus, tačiau už paslaugas gali tekti susimokėti, todėl pradėkite nuo nemokamų tinklų: Youtube, Facebook, Instagram ir kt. Informaciją pateikite patraukliai ir sistemingai. Svarbu, kad per savaitę bent vienas pranešimas, nuotrauka ar video pasirodytų. Likite pastebėti ir neleiskite savęs užmiršti.
Nuo ko pradėti? Paruoškite veiksmų sąrašą, kuriomis temomis rašysite ar kursite savo prekės ženklą. Nusistatykite, kurių kanalų auditorijos jums naudingos. Prikaustykite žiūrovų dėmesį.
Pritraukiantis turinys. Nusistatę savo segmentą, kurkite turinį, kuris būtų aktualus jiems. Žmonės mėgsta praktinius patarimus, o ne dviejų valandų paskaitą „kas tai yra.“ Tekstas turi būti argumentuotas – pateikite mažiausiai tris argumentuotus teiginius. Kalbėkite trumpais, aiškiais sakiniais, nedaugžodžiaukite.
Nuo ko pradėti? Pasirinkite aktualią temą, kurios kažkuris aspektas yra mažiausiai atskleistas. Sukurkite video ar tekstą. Pabandykite sudominti ir senąsias medijas: žurnalus, laikraščius, televiziją. Kuo mažiau nagrinėta tema, tuo  susidomėjimas jūsų turiniu bus didesnis.
Surinkite auditoriją. Išsiaiškinę kokia ji, laikas ją ir surinkti. Jums gali padėti SEO tekstai (interneto svetainės optimizavimas paieškos sistemoms), kurie jūsų puslapį sistemoje iškels į pirmą puslapį. Naudokite kontekstinę reklamą (reklaminės nuorodos, pranešimai), naujienlaiškiai ar el. pašto reklama bei kt. Internetinės reklamos pasirinkimas platus.
Nuo ko pradėti? Pasirinkite įvairių internetinės reklamos priemonių, kurias galėtumėte panaudoti plėsdami savo auditoriją. Sudarykite jų sąrašą ir apgalvokite, kokį reklaminį turinį į jas talpinsite: vaizdo klipai, tekstas, baneriai ir t. t. Pagal tai atlikite savo veiksmus.
Ieškokite naujų įkvėpimų.Jeigu jūs pritraukiate auditorijos dėmesį, ieškokite būdų jį išlaikyti. Kaip ir minėjau anksčiau, pirmas variantas yra suvokti, kas jiems svarbu, o antras– parodyti žmonėms, kad tai yra svarbu. Dažnai žmonės nežino, kad tai gali būti įdomu ir svarbu ne tik dėlto, kad jie kažko nesupranta, nors dažniausia būna taip, kad jie nieko nežino, o jūs, atvirkščiai,  žinot. Tai ir yra postnetokrato stiprioji pusė.
Nuo ko pradėti? Prie jūsų auditorijai aktualios temos parašykite dar keletą, kuris jūsų manymu papildytų pagrindinę. Ieškokite įvairių potemių. Retai kada visose temose atsakyta skaitytojams į visus iškilusius klausimus.
„Netokratas įgavo valdžią formuodamas socialinius ryšius internete, kažkiek ir realiame gyvenime - visa tai mokėjo panaudoti, siekdamas didesnės valdžios. Jis tikėjo, kad pinigai valdžios nesuteikia, bet ji įgaunama sėkmingai išvysčius verslą: startupas, crowdfundin`go pagrindu sukurtas verslas ir kt. Šiandien galime to pasimokyti  ir sukurti savo prekinį ženklą“, - sako Kauno jaunimo mokyklos direktorius Tomas Lagūnavičius, kuris skatina jaunus žmones verslumo.

Živilė Milerytė
Kauno jaunimo mokyklos ir Kauno suaugusiųjų centro IT specialistė
 
 

Mano Krastas