Tomas Lagūnavičius: metamodedernaus teatro vaidybos stilius

Kategorija:

Miestas:
Tomas Lagūnavičius: metamodedernaus teatro vaidybos stilius
„Metamodernaus teatro stilius pasireiškia tuo, kad spektaklis susideda iš 2 pagrindinių dalių, kuriuose žiūrovai yra kviečiami nuoširdžiam pokalbiui“, – sako psichologas, metamodernaus teatro režisierius, Kauno suaugusiųjų mokymo centro direktorius Tomas Lagūnavičius.
Spektaklis „Mano gyvenimo matrica: grožis“ pagal metamodernaus teatro vaidybos stilistiką sudarytas iš 4 dalių, kuriuose kalbama apie grožį, estetiką, apie įvairius filosofus, kurie apmąsto grožio sąvoką. Keturios moterys I spektaklio dalyje vaidina personažus. II spektaklio dalyje, jau būdamos pačios savimi, jos atsako į režisieriaus klausimus, pasakoja, ką iš tikro mano apie grožį, estetiką, teatrą, Sezemaną.  Pasakoja, ką apie jį žino. Atviras, nuoširdus pokalbis nelengvas, nes neišnyksta noras atrodyti geresniam, negu esi.
III dalyje žiūrovai klausinėja aktorių daugiausiai apie tai, kaip šie jautėsi spektaklio metu. Nors buvo klausimų ir apie kultūrą, šiuolaikinę poeziją, grožio sampratą. IV dalyje žiūrovai ir aktoriai tyliai reflektavo apie tai, ką patyrė per dieną nuo ryto iki spektaklio pabaigos, kaip susidūrė su grožiu, ką suprato iš spektaklio, kokias padarė išvadas, ir koką įtaką padarė jų gyvenimui.
Bet šis konkretus spektaklis „Mano gyvenimo matrica: grožis“ atitinka metamodernausteatro vaidybos stilistiką, nes turi 2 sudėtines dalis, kyla nuoširdus, atviras pokalbis. Labai svarbu jame tai, kad dalis žiūrovų ateina ne tik stebėti, kaip vaidina, bet ir nori pažinti aktorius kaip žmones. Kartais aktoriaus asmenybė domina banaliai (ką, valgo, kur pramogauja, ką veikia gyvenime ir t.t.), bet kiti nori pažinti jį giliau (kokia to aktoriaus filosofiniai, etiniai, estetiniai pamąstymai). Tai priklauso nuo to, kokia spektaklio užduotis.
Režisierius turi sudaryti aktoriams sąlygas atskleisti save, o ne slėptis už vaidmens. Kurioje dalyje taip bus, sprendžia režisierius. Formos prasme šis spektaklis kitoks: I dalis įrašyta, II suvaidinta, III bendrauja per skype. Aktoriai su žiūrovais kalba iš ekrano kitoje erdvėje.
Tai suponuoja mintį, kad medijos neturi mūsų išskirti. Svarbiausia, kaip per jas bendraujama. Galima labai nuoširdžiai ir atvirai kalbėtis apie visus dalykus. Kokie mes esame, priklauso nuo mūsų. Medijos nėra blogai, nes jų pagalba mes galime susisiekti, matyti vieni kitus, spontaniškai dalintis jausmais – čia ir dabar– nelaukdami palankos progos, neprarasdami ryšio su tais, kurie yra toli.
Medijų privalumas yra tas, kad jos didina artumą, intymumą, tik reikia išmokti tai daryti. Meno užduotis yra atskleisti tai demonstruojant spektaklio metu“, – sako režisierius Tomas Lagūnavičius.
 
Rita Kaučikienė
 
 

Mano Krastas