Rita Kaučikienė: virtualus realaus gyvenimo stimuliatorius mūsų vaikams – lyderiams

Kategorija:

Miestas:
Rita Kaučikienė: virtualus realaus gyvenimo stimuliatorius mūsų vaikams – lyderiams
Visuomenėje įsigalėjęs stereotipas apie kompiuterinių žaidimų žalą vaikams jau paneigtas naujausiais mokslininkų tyrimais. Todėl tėvai,manantys, jog kompiuteris jų vaikams esąs „didysis blogis“,nėra visiškai teisūs. Taip, apie kompiuterinių žaidimų žalą, priklausomybę nuo jų diskusijosvisuomenėje netyla. Tačiau virtualūs žaidimai, kaip ir kiti gyvenimo reiškiniai, turi dvi puses- tiek negatyvią, tiek pozityvią.
Šiuolaikinius  žaidimus sąlyginai galima skirstyti į 2 grupes: į pramoginius ir intelektinius.Pirmosios grupės žaidimus galima prilyginti popsinei kultūrai (,muilo operoms“, meilės romanams, popmuzikai...), teikiančiai vienkartinį juslinį malonumą, bet neduodančiai peno protui, neskatinančiai mąstyti. O pramoginiai kompiuteriniai žaidimai ne tik neugdo šiuolaikinio jaunimo, bet padaro ir nemažai žalos – skatina agresiją, atitolina nuo realaus pasaulio, „blokuoja“  vaiko smegenis ir iškreipia požiūrį į pasaulį. Taip devalvuojamos bręstančio žmogaus vertybės.
Antrosios grupės strateginiai intelektiniai žaidimai sukurti remiantis pozityviąja kognityvine psichologija ir yra moksliškai pagrįsta ugdymosi priemonė, visapusiškai lavinanti vaiko asmenybę, formuojanti atsakomybės jausmą, loginį mąstymą, skatinanti operatyvų sprendimų priėmimą, greitą reakciją, orientaciją ir kūrybiškumą – o tai pagrindinės XXI amžiaus lyderio savybės. Be to, kompiuteriniai strateginiai  žaidimai atspindi visą mūsų laikotarpio dvasią ir, mokslininkų teigimu, vaikai, juos žaidžiantys, sugeba 25 proc. greičiau priimti teigiamą sprendimą, lavėja jų vizualinės savybės, jie greičiau atpažįsta judančius objektus. Pastebima, kad kompiuterinius žaidimus mėgstantys vaikai dažnai turi aukštesnį IQ.
Kauno Jaunimo mokykla ir suagusiųjų mokymo centras yra inovatyvi ugdymosi įstaiga, kurioje veikia Jaunųjų strategų klubas. Čia mokiniai, susibūrę į komandas, dalyvauja kompiuterinėse varžybose, rungiasi turnyruose. Tokiu būdu  lavinama dėmesio koncentracija, ugdomas kūrybiškumas, o per virtualias rungtis mokomasi gyventi realioje visuomenėje. Mūsų mokiniai skatinami tapti stipriomis, visapusiškai brandžiomis asmenybėmYpač visų mėgstamas – „LeagueofLegends“ žaidimas – populiarus tuo, jog pasaulyje žaidžiama realiuoju laiku komandomis 5 prieš 5, siekiant sugriauti varžovų komandos bazėje esantį statinį Nexus’ą. Prieš prasidedant kovai  kiekvienas žaidėjas pasirenka čempioną, kurį žaidimo metu nori valdyti – jų yra daugiau nei šimtas,  ir kiekvienas jų pasižymi skirtingomis galiomis.
 Kauno Jaunimo mokyklos ir suaugusiųjų mokymo centro Jaunųjų strategų klubo nariai žaidžia ir  intensyviai ruošiasi KingsoftheBaltics elektroninio sporto lygos organizuojamame čempionate, kuriuo propaguojamas eSporto populiarumas. Mūsų   klubo komanda įnirtingai sieks pergalės varžydamiesi su Baltijos šalių jaunimo komandų atstovais, tobulės, siekdami įrodyti, kad jie – patys geriausi, stipriausia komanda.
Žaisdami kompiuterinius strateginius žaidimus mūsų mokiniai išmoksta sėkmingai susikabėti, kurti draugišką atmosferą tarp komandos draugų, siekti pergalių ir virtualiame pasaulyje, ir realiame socialiniame  gyvenime. Svarbu pabrėžti, jog Kauno jaunimo mokyklos ir Suaugusiųjų švietimo centro Jaunųjų strategų klubo nariųkomandiniai žaidimai virtualioje erdvėje ne tik teikia mokiniams pramogą ir didžiulį džiaugsmą,  bet ir lavina lyderystės įgūdžius, kurie neabejotinai būtini siekiant karjeros baigus mokyklą.

Rita Kaučikienė
Kauno jaunimo mokyklai ir suaugusiųjų mokymo centro
 IKT specialistės.
 
 

Mano Krastas