Rita Kaučikienė: pedagogas turi įgyti teorinių žinių ir pats išmokti tas žinias taikyti praktiškai

Kategorija:

Miestas:
Rita Kaučikienė: pedagogas turi įgyti teorinių žinių ir pats išmokti tas žinias taikyti praktiškai
Vien tik teorinės mokslo žinios negali padėti keisti ir atnaujinti ugdymosi proceso. Ruošdamasis pamokoms pedagogas, pirmiausia, turi įgyti teorinių žinių, bet, svarbiausia, pats išmokti tas žinias taikyti praktiškai. Tai yra, teoriją „perleisti per save“, per savo  anksčiau įgytas kompetencijas ir jau turimą suvokimą. Tai yra nuoseklus ir nuolat kintantis kūrybos procesas, padedantis mokytojui lengvai ir greitai perteikti žinias, o ugdytiniui be vargo įsiminti ir išmokti. Tada ugdymosi procesas teikia pasitenkinimąir išmokstama vis  daugiau, o mokomasi greičiau. Tam, kad šis procesas per minimalų laiką  duotų maksimalųrezultatą, o ugdymosi metu aktyviai veiktų centrinė nervų sistema,socialinių mokslų daktaras, psichologas ir pedagogas Tomas Lagūnavičius sako, jog neužtenka laikyis5 neuroedukologijos principų ir pateikia 11 neuroedukologijos praktinių žingsnių.
1 žingsnis
Mokinys VISADA yra mokymosi proceso veikėjas. Jis neturi būti motyvuotas, tik privalo aktyviai dalyvauti pamokoje. VISA atsakomybė tenka mokytojui, kuris PRIVALO taip sukurti pamokos modelį ir sukonstruoti visą proceso eigą, kad mokinys būtų NUOLAT įtraukiamas į veiksmą.
2 žingsnis
Pamokos metu mokinys kartoja tam tikrus judesius – simbolinius ženklus, kuriuos demonstruoja pedagogas. Šie nuolat kartojami simboliniai judesiai - ženklai aktyvina centrinę nervų sistemą, leidžia kurti naujus infovienetus ir jungia juos į tinklus, kuriuose „įrašoma“ mokymosi medžiaga. Todėl drąsiai galima teigti, jog dešimtukais gali mokytis VISI mokiniai, netgi dalis specialiųjų poreikių vaikų.
3 žingsnis
Mokytojas, rankomis rodydamas  ženklus, susieja juos su spalvomis,  sukuria spalvos simbolinį judesį ir sujungia jį su ženklu. Tai paryškina ženklą, suteikia jam emociją ir centrinė nervinė sistema greičiau užfiksuoja ir įsimena žodžiu pateiktą informaciją. Mokinys simbolinius ženklus, paryškintus „spalvine emocija“, kartoja paskui mokytoją.
(Apie tolimesnius neuroedukologijos praktinius žingsnius bus rašoma vėliau...)

Rita Kaučikienė
Kauno jaunimo mokyklai ir suaugusiųjų mokymo centro IKT specialistė
 
 

Mano Krastas