Pažintinis turas po Pagėgių kraštą automobiliu, dviračiu arba pėsčiomis

Kategorija:

Miestas:
Pažintinis turas po Pagėgių kraštą automobiliu, dviračiu  arba pėsčiomis
Geografinis padėtis: Pagėgių savivaldybė  - Pagėgių, Lumpėnų, Vilkyškių seniūnijų teritorijos
I maršrutas: Rambyno kalnas ↔ Mažosios Lietuvos paveikslų sodas ir Martyno Jankaus muziejus ↔ Vilkyškiai ↔ Raganų eglė
II maršrutas: Rambyno kalnas ↔ Mažosios Lietuvos paveikslų sodas ir Martyno Jankaus muziejus ↔ Šereiklaukio piliakalnis ir gyvenvietė ↔ Opstainių I piliakalnis ↔  Ąžuolų alėja ↔ Raganų eglė  ↔ Vilkyškiai
I maršruto ilgis– pilnas maršrutas 20 km. Kelio danga – 80% asfalto danga, 10% miško kelias, 10% žvyro danga.
II maršruto ilgis  - sutrumpintas maršrutas 26 km. Kelio danga – 45% žvyro danga, 45% asfalto danga, 10% miško kelias.
Keliavimo būdas –  automobiliu, dviračiu arba pėsčiomis
Maršrutų bendras aprašymas:
Pasiekę Rambyno kalną automobilį ar dviratį galite palikti automobilių stovėjimo aikštelėje. Rambyno kalnas – tai pietvakarinis Vilkyškių kalvagūbrio kampas. Kadaise Rambynas buvo svarbiausias Skalvos religinis centras, turėjęs ypatingą
 sakralinę reikšmę. Manoma, kad Rambyne buvo piliakalnis ant kurio stovėjo Ramigės pilis. Pilies paskirtis - ginti skalvių gyvenamus plotus nuo įsibrovėlių. Tačiau XIII a. Kryžiuočių ordinas prisidengdamas krikščionybės skydu, pradeda puldinėti pagonišką Skalvos žemę. Ramigės pilis XIII a. pab. užgrobta ir sudeginta. Po Melno taikos sudarymo gyvenimas buvusioje Skalvos žemėje tapo ramesniu. Nuo XVI a. Rambyno apylinkėse vyksta aktyvi lietuviška kultūrinė veikla. XIX a. vid. įvyko trys Rambyno kalno griūtys. Dabartinis kalno aukštis yra 45,4 m. virš jūros lygio. Rambyno kalną puošia Nacionalinės premijos laureato, skulptoriaus Regimanto Midvikio sukurtas modernus aukuras, kuris simbolizuoja baltų dievus – Perkūną, Patulą ir Patrimpą. Kasmet, birželio 23 d., ant Rambyno kalno švenčiamos Joninės ,,Tradicijų pynė pagal Vydūną“, rugsėjo 22-ąją - Baltų vienybės diena.
Nuo Rambyno kalno automobilių stovėjimo aikštelės kelionę tęskite toliau, vykdami tiesiai miško keliu ~1,5 km., kol pasieksite asfaltuotą kelią. Šiame kelio ruože galite aplankyti apžvalgos aikštelės, Rambyno regioninio parko Lankytojų centrą, Mažosios Lietuvos panteoną - Bitėnų kapines. Šios kapinės yra Vydūno, Martyno Jankaus, Valterio – Kristupo Banaičio, Jono Vanagaičio, Elenos Grigolaitytės – Kondratavičienės, Aleksandro Žvinakio ir kitų Lietuvai nusipelniusių asmenybių amžinojo poilsio vieta. Gamtos mylėtojai turi galimybę pėsčiomis keliauti Pažintiniu gamtos taku. Trasojeišdėstyta 11 stotelių, ilgis ~1,5 km. »» Privažiavus asfaltuotą kelią, turite galimybę rinktis – I variantas į kairę arba II variantas į dešinę. Pasirinkę kairę, vykstate geru ir dalinai geru keliu, bet aplankote mažiau lankytinų objektų. Pasirinkę dešinę, aplankote visus maršrute išvardintus objektus, tačiau vykstate žvyruotu keliu.
I variantas. Prieš sukdami į kairę, galite pagalvoti, ar neverta aplankyti Mažosios Lietuvos paveikslų sodo po atviru dangumi, Pagėgių savivaldybės Martyno Jankaus muziejaus, tai pat Bitėnų baltųjų gandrų kolonijos (sezono metu). Jei nusprendėte aplankyti šiuos objektus, pasukite į dešinę ir sekite nuorodas. Jei renkatės kairę - pasukę į kairę, važiuokite tiesiai pagrindiniu keliu ~ 5 km. Šiame kelio ruože yra galimybė atsigerti kavos ar pavaldyti kaimo turizmo sodyboje ,,Senasis Rambynas“.
Pasiekę kelią Šilutė - Jurbarkas, sukite į dešinę (Jurbarko kryptis). Vykite tiesiai ~7 km, kol atvyksite į Vilkyškius. Pirmajame kelio žiede pasirinkite pirmąjį išvažiavimą (Šereiklaukio kryptis). Už 50 m dešinėje kelio pusėje stovi turizmo informacijos centro pastatas. Užsukę į TIC galėsite nemokamai aplankyti siaurojo geležinkelio bei vokiečių išeivijos rašytojui Johanesui Bobrovskiui skirtas ekspozicijas. Jums pageidaujant turizmo centro gidas gali pravesti ekskursiją po Vilkyškių urbanistinį draustinį.
Toliau vykite Šereiklaukio kryptimi tiesiai ~3 km, kol pasibaigs kelias su asfalto danga. Pavažiavę ~10 m, sukite į kairę. Jei vykstate lengvąja transporto priemone, miško keliu vykite ~2 km. Kairėje pusėje pamatę ilgą lieptą, sustokite ir iki gamtos paminklo – Raganų eglės keliaukite pėsčiomis ~100 m. Jei vykstate mikroautobusu ar autobusu, šias transportas priemonės teks palikti stovėjimo aikštelėje ir iki gamtos paminklo eiti ~2,2 km pėsčiomis miško keliu. Organizuotoms grupėms yra galimybė užsisakyti teatralizuotą ekskursiją su edukaciniais elementais ,,Cic! Raganos miega“. Dėl ekskursijos būtina registruotis iš anksto mob. +37065618551Pagėgių krašto turizmo informacijos centras.
II variantas. Pasukę į dešinę, važiuokite tiesiai ~50 m. Vadovaudamiesi nuorodomis, galite aplankyti Mažosios Lietuvos paveikslų sodą po atviru dangumi, Pagėgių savivaldybės Martyno Jankaus muziejų ar Bitėnų baltųjų gandrų koloniją (sezono metu). Toliau vykite ta pačia kryptimi tiesiai žvyrkeliu. Dešinėje pusėje, lygiagrečiai su keliu, teka Lietuvos upių tėvu vadinamas Nemunas. Nemunas nuo seno buvo pagrindinis prekybinis kelias, jungiantis valstybes.
Kairėje kelio pusėje prasideda Bitėnų miško masyvas. Nuvažiavus ~5 km turėsite galimybę apylinkes apžvelgti iš apžvalgos bokšto, įrengto ties Ragaine. Šiame 10 km  kelio ruože Nemunas daro vingį, vietos gyventojų vadinamu Ragainės vingiu. Atminkite, kad esate kontroliuojamame pasienio ruože, todėl asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą turėti yra privaloma. Žinokite, kad dešinėje kelio pusėje esantys geltoni stulpeliai žymi ruožą, kuriame be išankstinio leidimo vaikščioti, būti ar užsiimti kitokio pobūdžio rekreacine veikla, draudžiama. Toliau vykdami Vilkyškių link turite galimybę pamatyti ir aplankyti:
Šereiklaukio piliakalnį - skalvių genties kovų su kryžiuočiais liudininką. Iki šiol Šereiklaukio piliakalnis slėpėsi Šereiklaukio miško pakraštyje. Rambyno regioninio parko direkcijos pastangomis 2011 metais piliakalnis sutvarkytas ir pritaikytas lankymui.
Seniausia Skalvos gyvenvietę - Šereiklaukį. Kadaise tai buvo stiprus ekonominis vienetas krašte. 1773 m. tuometiniame Šereiklaukio dvare gimė Vakarų ir Rytų Prūsijos vyresnysis prezidentas Heinrikas Teodoras fon Šionas (Heinrich Theodor von Schön 1856†). Karo metais Šereiklaukis buvo nuniokotas, dvaro rūmai sugriauti. Iki šių dienų išliko tik spirito varyklos pastatas, svirnas, žlaugtų bokštai ir parko liekanos. Dabar dvaro parkas tvarkomas, išvalyti tvenkiniai, atidengti ir konservuoti ūkinių pastatų pamatai. Buvusioje dvaro spirito varykloje veikia kaimo istorijos ekspozicija. Su Šereiklaukio dvaro istorija galima susipažinti peržiūrėjus eksponuojamas dvaro fotografija. Taip pat pristatoma pokario kaimo gyventojų buitis. Dėl lankymo tartis paskambinus tel. nr. +370 685 58361 arba +370 652 96748
Opstainių I (Vilkyškių, Raudondvario) piliakalnį, kuris dunkso pusiaukelėje tarp Šereiklaukio ir Vilkyškių.Kadaise šį piliakalnį supo senovės gyvenvietės, kuriose, atliekant archeologinius tyrimus, rasta I – XII a. radinių. 39 ąžuolų alėją, kuri tęsiasi apie 250 m. Spėjama, kad visi ąžuolai sodinti vienu metu. Medžių aukštis apie 20 metrų, apimtis 1 metro aukštyje yra 3 - 3,8 m., amžius ~ 130 – 180 metų.
Gamtos paminklą - 17 kamienų ,,Raganų eglę“. Eglės aukštis siekia 32,5 m., o kamieno apimtis 1 m. aukštyje - 5,1 m. Manoma, kad eglės amžius gali būti 140-160 metų. Pastačius automobilį stovėjimo aikštelėje, iki eglės reikia eiti pėsčiomis ar važiuoti dviračiu miško keliuku apie 1,5 km.
Vilkyškių miestelį – kuris įsikūręs Vilkyškių kalvagūbrio kalvose. Vilkyškių miestelio užuomazgą reikėtų laikyti I tūkstantmečiu dotuojamą gyvenvietę, buvusią Opstainių I piliakalnio papėdėje. XVI a. Vilkyškiai jau turėjo aiškius miestelio požymius. 1628 m. įkuriamas Vilkyškių dvaras. Šiandien miestelis yra urbanistikos paminklas. Užsukę į turizmo informacijos centrą Vilkyškiuose, galėsite aplankyti siaurojo geležinkelio ekspozicinę salę ir kt. Pavalgyti ar pernakvoti galima miestelio centre esančioje kavinėje/viešbutyje ,,Lavirga“.