NAUJIENOS

Patarimai norintiems apsaugoti pėdas sportuojant

Kategorija:

Miestas:

Sporto metu, ypač tuomet kai darome staigius ir spontaniškus judesius, kyla didžiulė rizika patempti ar nutraukti čiurnos raiščius. Jei gyvenime nesate turėję tokių traumų, tuomet tikėtina, kad jūsų raiščiai funkcionuoja puikiai, bet traumų prevencijai puikiai tinka vidpadžiai sportui. Tiesą sakant, teisinga pėdos pozicija judant bei tinkamas jėgos absorbavimas svarbus ne tik pėdai, bet ir blauzdai, kelio sąnariui ir visam judėjimui.

 

Visų pirma reikėtų atkreipti dėmesį į sportinę avalynę. Skirtingi gamintojai bei modeliai leidžia rinktis iš gausybės skirtingų apavų. Yra tik vienintelis būdas patikrinti ar konkretus modelis yra tinkamas jums asmeniškai – tai matuotis ir bandyti. Vidpadžiai gali išspręsti nepatogaus bato problemą. Dar vienas vidpadžių privalumas tas, kad jie yra pagaminti iš drėgmę garinančios medžiagos. Tad užtikrinamas komfortas sporto metu, koja nešlampa ir neslidinėja.

 

Nors dažniausiai vidpadžiai naudojami bėgime, yra skirtingų modelių, pritaikytų konkrečiam sportui. Bėgimas pasižymi tuo, kad daromi judesiai yra monotoniški, vienu momentu žmogaus kūnas visiškai neliečia žemės paviršiaus, o nusileidžiant, koja patiria stiprią jėgos perkrovą. Vidpadis laipsniškai sugeria apkrovą, todėl palengvina sąnarių darbą, ir jie yra apsaugomi, mažiau dėvisi. Atsižvelgiant į kiekvieno sporto specifiką, dažniausiai daromus judesius bei tam sportui skirtą avalynės tipą, gamintojai siūlo vidpadžius, kurie turi skirtingas zonas, pagamintas iš skirtingų medžiagų tam, kad judesiai būtų atlikti saugiai, komfortiškai ir neprarandant energijos.

 

Jeigu esate patyręs raiščių ar kitas traumas, tuomet atsižvelgiant į situacijos rimtumą, gali prireikti blauzdos ar kitos vietos įtvaro. Įtvarai taip pat gali būti pagaminti iš paprastos elastinės medžiagos arba turėti pakietintas plokšteles, kurios izoliuoja judesį kai kuriomis kryptimis. Kiekvieną traumą bei gijimo procesą reikėtų vertinti individualiai ir naudoti tik tokias priemones, kurios yra būtinos, kad būtų užtikrintas komfortiškas judesys ir užkirstas kelias ateities traumoms.

 

Deja, bet dažniausiai įvertiname sveiko organizmo svarbą tik tuomet, kai susiduriame su negalavimais. Jau yra būdų, kaip traumų riziką sumažinti iki minimumo. Jei trauma vis dėlto nutiko, pagalbinės priemonės padės toliau judėti tinkamai.

 


ČDM biblioteka atveria duris visuomenei

Marčiupio akmuo

Vėtrungių kelias

Politikų žodis

Egidijus Vareikis

Egidijus Vareikis

Virginija Vingrienė

Virginija Vingrienė

Rimantė Šalaševičiūtė

Rimantė Šalaševičiūtė


Kviečiame kurti origamio instaliaciją


Reklama