Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmetį lietuviai pasitiks stilingai

Kategorija:

Miestas:
Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmetį lietuviai pasitiks stilingai
Mados ir dizaino ekspertai Agnė Gilytė, Aidas Urbelis ir Gertrūda Ramūnaitė drauge su sporto ir laisvalaikio prekės ženklu „Audimas“ inicijavo konkursą, kuriuo kvietė visus lietuvius išlaisvinti savo kūrybines idėjas. Penki geriausi dizainai, tarp kurių Eglės Stonienės, Sauliaus Ginetos, Dariaus Mizgirio, Irmos Aidienės ir Laimutės Varkalaitės piešiniai atsidursproginėje „Audimo“ kolekcijoje. Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečiui skirta drabužių linija pasirodys jau šį rudenį.
Kolekcija ne tik proginė, bet skirta ir laisvalaikiui
Profesionalūs ekspertai – stilistė A. Gilytė, ženklodaros specialistas A. Urbelis ir dizainerė G. Ramūnaitė rinkdami nugalėtojus, dėmesį atkreipė ne tik į idėjos originalumą, bet ir jos pritaikomumą. Dar konkurso pradžioje komisija akcentavo tai, kad būsima kolekcija turėtų būti universali – ne tik proginė, bet ir moderni, skirta dėvėti laisvalaikiui, kasdien.
„Kaip nuolat sakau, daiktas turi būti universalus ir maksimaliai panaudojamas bei lengvai derinamas. Vertinu minimalistinius sprendimus, kurie kad ir mažomis detalėmis, bet pasako  daug. Man patinka nestandartiškos interpretacijos, kuriose nevaizduojami tiesmukiški Vyčio, trispalvės sprendimai. Labai patiko minimalistinis Lietuvos kontūro žemėlapis. Tai nors ir paprasta, bet modernu, nestandartiška. Džiaugiuosi, kad per tokį trumpą laiką  sulaukėme tiek daug kūrybinių ir originalių idėjų. Susidarė įspūdis, kad žmonės pamažu išsivaduoja nuo standartinių simbolių naudojimo“, - savo pasirinkimus komentuoja stilistė A.Gilytė.
Aktyvi naujų simbolių paieška
Dažnai su lietuvių dizaineriais bendradarbiaujantis „Audimas“, kolekcijose jungiantis laisvalaikio ir sporto madą, dėmesį skiria ir lietuviškumui. Pasak dizainerės G. Ramūnaitės, norisi gan formalius tautinius simbolius paversti kasdieninėmis stiliaus detalėmis, kurios padėtų netiesiogiai reprezentuoti savo šalį bei išraiškingai atskleisti santykį su ja.
„Esame nustebinti nuoširdžiu žmonių aktyvumu. Šiai mums visiems svarbiai progai, norėjome suteikti galimybę kiekvienam prisidėti ir išreikšti meilę tėvynei. Kai kurios idėjos įgyvendintos labai profesionaliai, kitos ­– mažiau, bet su didele meile, kuri ir pavergė komisiją balsuoti. Džiugu, kad dalyviai aktyviai dalinosi teigiamomis emocijomis ir nebijojo pasidalinti keisčiausiomis idėjomis, kurios ir padeda pabėgti nuo tradicinių ir jau įprastų simbolių vaizdavimo”, - konkurso dalyvių darbus įvertino komisijos narė G. Ramūnaitė.
 
Lietuviai vertina kokybę
Neseniai atliktame tyrime domėtasi, kaip patys lietuviai vertina lietuviškus sporto ir laisvalaikio mados prekės ženklus. Apklausa atskleidė tai, kad renkantis aprangą laisvalaikiui, tautiečiai vertina lietuviškus prekės ženklus dėl jų kokybės. Drauge apklausos dalyviai džiaugiasi galėdami prisidėti ir prie lietuviško verslo puoselėjimo. Jų manymu, ilgaamžiškumas ir šiuolaikiškas drabužių dizainas leidžia jaustis patogiai ir stilingai ne tik sportuojant, keliaujant ar poilsiaujant, bet ir judriame miesto ritme. Naujoji 100-mečiui skirta kolekcija ir toliau išlaikys lietuviams svarbius akcentus.
„Manau, konkursas puikiai pavyko, radome gaivių idėjų. Tiesą pasakius, nustebino netikėtas dalyvių aktyvumas. Mano pasirinkimuose atsiskleidžia aiškios, minimalistinės idėjos. Jos leidžia varijuoti linijomis, spalvomis, kontūrais. Lietuvos simboliai nėra lengvai derinami, formalizuoti, todėl norėjosi atrasti naujų, neįpareigojančių reikšmių“, - konkurso nugalėtojų darbus pristatė A.Urbelis.

Guoda Giedraitė
Mano Krastas