Kuriasi Piliečių informavimo centrai

Kuriasi Piliečių informavimo centrai

Kategorija:

Miestas:
Kuriasi Piliečių informavimo centrai
Prieš pat Naujuosius metus Nacionalinė vartotojų konfederacija ėmėsi įgyvendinti projektą, kurio tikslas – kurti piliečių informavimo centrus.
Visi puikiai žinome, kaip sunku rasti kelius, sprendžiant, kad ir paprasčiausias problemas. Kur nueiti, į kurias duris pabelsti, kam parašyti ar paskambinti?..  Dažnai  žmogus, patekęs į šį užburtą ratą, pavargsta, numoja ranka, o jo klausimas taip ir lieka neišspręstas.
Tad šių Piliečių informavimo centrų tikslas – padėti žmonėms, suteikti informaciją jiems rūpimais klausimais. Šie centrai ne visada patys gali spręsti iškilusias problemas. Tam pasitelkiamos  atitinkamos institucijos, į kurias ir nukreipiami informacijos ieškantys  piliečiai. Centruose dirbantys savanoriai padės parašyti prašymus, sutvarkyti dokumentus ir juos išsiųsti reikiamiems adresatams. Ypač daug patarimų galima gauti  socialinės rūpybos klausimais, kurie, ko gero, ir yra patys aktualiausi.
Piliečių informavimo centrams talkina juristai, medikai, socialiniai darbuotojai, kurie, jei ne konkrečiais veiksmais, tai konsultacijomis padeda interesantams.
Tai tik didžiulio ir labai reikalingo darbo pradžia. Tokie centrai jau veikia Vilniuje, Kaune, Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje, Marijampolėje, Trakuose.
Vilniuje, trečiadieniais, miesto Savivaldybės Idėjų Kambaryje nuo 15 val. iki 17 val. savanoriai priima piliečius ir juos konsultuoja.
Tai tik tiriamasis projektas. Manau, kad išvados parodys tokių centrų kūrimo būtinumą, efektyvesnę pagalbą piliečiams. Galų gale, tai padės ugdyti informacinį piliečių raštingumą.

Vilniaus miesto PIC koordinatorė Dalia Tarailienė
 
 

Mano Krastas