NAUJIENOS

Dilema: „patinka-nepatinka“arba„žinau ir noriu sužinoti daugiau“

Kategorija:

Miestas:
Visuomenėje, kurioje begalinė pasiūla išvaduoja žmogų nuo „vargo“ mąstyti, pasirinkimai daromi pagal principą „patinka-nepatinka“. Savo „mąstyklėje“ galime turėti didžiausią bagažą metodų, priemonių, būti šiuolaikiški, modernūs, išmanyti informacinių technologijų naujoves, bet patirti bejėgiškumą.Tad, kol nepradėsime keisti  besimokančios bendruomenės požiūrio, kad tai, ką žinai, nebūtinai turi TAU patikti, tol nepriversime jauno žmogaus kritiškai ir kūrybiškai mąstyti. Kokios tam galimybės? Ogi tokios, kokios yra artimiausioje aplinkoje.
Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazija turi nuostabią kaimynę – istorinės praeities liudytoją bei netradicinę erdvę pamokai, idėjų kraitę projektinei veiklai, renginiams– Laisvės kovų ir tremties istorijos muziejų.  Šios buveinės vadovė Sabina Vinciūnienė visada maloniai sutinka bendradarbiauti ir sudaryti palankias aplinkybes ugdymui.  Pasikalbėjus su gimnazijos penktokais, paaiškėjo, kad muziejus – nėra ta vieta, kurią mielai lanko su tėvais dėl labai paprastos priežasties, nes – nepatinka. O paklausus, ką žino apie artimiausią muziejų, paaiškėjo, kad reikia pamiršti visus „nepatinka“  ir panorti, kuo daugiau sužinoti.
Rudenėjančiu ryto takeliu, papuoštu lietaus išmaudytais lapais, mynė penktokai muziejaus vartelių link ir stūmė senas, sudrėkusias, labai sunkias duris į pastatą, virtusiu praeities saugykla su ypatinga ir graudžia istorija. Štai būtent čia mokytojo pasakojimas, istorijos vadovėlių tekstai virto realybe: eksponatai – rašytiniai ir nerašytiniai šaltiniai, praeities liudininkai, jų saugojimo sąlygos, galimybė prie jų prisiliesti...
Istorijos pamokos netradicinėje erdvėje įsilies į gimnazijos bendruomenės  projektą „Tiesiu pagalbos ranką“.  Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Rugilė Jančauskienė kartu su savo auklėtiniais pasisiūlė dalyvauti savanoriškoje veikloje: padėti muziejaus vadovei  rinkti informaciją, ieškoti įdomesnių eksponatų, rengti reklaminį lankstinuką  Priekulės miesto bendruomenės jaunimui apie muziejaus veiklą.O į bendradarbiavimą žadamaįtraukti dar ir mokinių tėvelius.
Mokiniai istorijos pamokose įgytas žinias taikys muziejaus organizuojamojoje veikloje bei integruos į dailės pamokas – kartu su dailės mokytoja Birute Rudgalviene kurs atvirukų kolekciją istorinėms datoms pažymėti. 
Gimnazijos bendruomenės džiaugsmui turime ne tik puikią kaimynystę, bet ir patrauklų objektą, kurį kviečiame aplankyti visus, prošal važiuojančius.
 
Eglė  Jociuvienė
Istorijos ir etikos mokytoja
 
  • Lankytinos vietos
  • Maršrutai
  • Edukacinės programos
  • Nakvynė






Politikų žodis

Virginija Vingrienė

Virginija Vingrienė

Egidijus Vareikis

Egidijus Vareikis

Rimantė Šalaševičiūtė

Rimantė Šalaševičiūtė
Mano kraštas

Partneriai