NAUJIENOS

10 priežasčių, kodėl svarbu valgyti pusryčius

Kategorija:

Miestas:
Kai kalbame apie maistą, atsiranda daugybė prieštaravimų, argumentų „už“ ir „prieš“ – dėl valgio kiekio, komponentų, sudėties, valgymo laiko, raciono paskirstymo dienos bėgyje, produktų derinimo ir pan. Kaip ir daugelyje gyvenimo sričių, taip ir mityboje egzistuoja tam tikros mados. Ir nors neretai jos turi tam tikrą jas neva pagrindžiančią argumentaciją, vienos blogiausių yra tos, kurios siūlo ryte išvis nevalgyti.
Ir nors ne visos mitybos mados palankios pusryčiams, įvairūs tyrimai rodo, kad ryte valgyti būtina tiek suagusiems, tiek vaikams. Pusryčiai per daug svarbūs mūsų sveikatai, kad su jais stipriai eksperimentuotume, todėl norėtųsi, kad pusryčiai būtų ta dienos raciono dalis, kurios tokios „dietų mados“ nepaliestų.
Gerai subalansuotas pusryčių valgis, kuris valgomas valandos bėgyje po atsikėlimo, yra visos dienos mitybos pagrindas, prisidedantis prie produktyvios sveikos dienos.
Nepavalgius per valandą po prabudimo, pradeda kristi cukraus lygis kraujyje. Vėliau ištinka alkio priepuolis, pradeda trūkti energijos ir norisi ko nors saldaus arba „nesveiko“. Suvalgę tokio maisto, patenkame į užburtą ratą – cukraus lygis greit pakyla ir netrukus vėl greit krenta. Tai skatina alkį ir vėlesnį persivalgymą bei didesnį potraukį saldumynams.
Taigi, pusryčiams geriausia rinktis natūralius produktus, turinčius daug vertingųjų medžiagų ir suteikiančius pakankamai energijos. Todėl į pusryčius svarbu įtraukti „gerųjų“ angliavandenių (košių, pilnagrūdės ruginės duonos) bei baltymų (kiaušinių, lašišos, riešutų, jogurto, varškės, sūrių). Baltymai užtikrina sotumo jausmą ir padeda nepersivalgyti sekančio valgymo metu. Angliavandeniai yra kuras mūsų organizmui ir smegenims. Gerieji angliavandeniai užtikrina stabilų energijos lygį. Blogieji (saldumynai, bandelės ir kiti saldūs ir/arba baltų miltų gaminiai) išderina ir vargina mūsų organizmą – dėl jų papildomai apkraunami darbu tam tikri organai. Todėl svarbu jų vengti.
Dažnai surandame įvairiausių priežasčių, kodėl negalime valgyti rytais: skubame, trūksta laiko pusryčių paruošimui, nesijaučiame išalkę, norime numesti svorio ir panašiai. Ką besakytų „naujausios dietos“, svarbu žinoti, kad pusryčių valgymas prisideda ne tik prie geresnės sveikatos bei savijautos, bet ir padeda atsikratyti svorio arba bent jau išlaikyti esamą.
Jeigu nesate įpratę valgyti rytais, apie pusryčių valgymą galvokite tiesiog kaip apie įprotį, kurį reikia suformuoti. Avižinių dribsnių košė su vaisiais ar uogom, pilnagrūdės duonos riekė su varškės sūriu, avokadu arba lašiša, virti kiaušiniai su rugine duona – tai tik keletas paprastų, sveikų ir greitai paruošiamų pusryčių pavyzdžių. Tokie pusryčiai neužims daug laiko, tačiau prisidės prie jūsų geresnės savijautos, nuotaikos bei išvaizdos, suteiks energijos, pagerins produktyvumą.
Pusryčiams skyrus šiek tiek laiko, galima pasidaryti smagią dienos pradžią – apmąstant būsimus dienos įvykius, pabendraujant su šeima, tuo pačiu formuojant vaikų sveikus įpročius.
Taigi, žemiau – 10 priežasčių, kodėl turėtumėte nepraleisti rytinio valgymo bei rinktis sveiką subalansuotą valgį:
  1. Pusryčiai paspartins jūsų medžiagų apykaitą. Jūsų kūnas degins kalorijas virškindamas maistą ir jį pasisavindamas.
  2. Sveikas rytinis maistas padeda palaikyti stabilų cukraus lygį kraujyje dienos bėgyje.
  3. Subalansuoti pusryčiai sumažina alkio ir persivalgymo riziką bei potraukį suvalgyti ko nors nesveiko ar saldaus vėliau dienos bėgyje.
  4. Pusryčių valgymas padeda jaustis ilgesnį laiką sotiems ir suvartoti mažiau kalorijų per dieną bei tokiu būdu kontroliuoti savo svorį.
  5. Tyrimai parodė, kad žmonės, kurie valgo pusryčius, per dieną suvartoja daugiau vitaminų, mineralų bei skaidulų.
  6. Rytinis maistas yra būtinas kuras ne tik jūsų kūnui, bet ir smegenims. Sveiki subalansuoti pusryčiai padeda pagerinti koncentraciją bei produktyvumą.
  7. Žmonės, kurie nevalgo pusryčių, turi mažiau energijos, jiems trūksta jėgų ir ištvermės užsiimti fizine veikla.
  8. Jeigu praleidžiate pusryčius, tai gali įtakoti blogesnę jūsų nuotaiką dienos bėgyje.
  9. Jei nepavalgote ryte, jūsų atmintis veikia prasčiau.
  10. Žmonės, kurie nuolat vengia pusryčių, turi daug didesnę tikimybę priaugti svorio ir patirti tam tikrų rimtų sveikatos sutrikimų (tokių kaip 2-ojo tipo diabetas ir širdies bei kraujagyslių ligos).
Galbūt tarp šių priežasčių atrasite bent pora, kurios susitiprins Jūsų norą pusryčiauti arba pakeis Jūsų neigiamą nusistatymą.

Inesa Krasauskaitė

Daugiau vertingų patarimų apie pilnavertę mitybą, fizinį aktyvumą bei pozityvų mąstymą rasite svetainėje: http://www.10tipsforhealth.com
 

  • Lankytinos vietos
  • Maršrutai
  • Edukacinės programos
  • Nakvynė






Politikų žodis

Egidijus Vareikis

Egidijus Vareikis

Virginija Vingrienė

Virginija Vingrienė

Rimantė Šalaševičiūtė

Rimantė Šalaševičiūtė
Mano kraštas

Partneriai